Hils på Willie - en herlig 2 år gammel jakt cocker spaniel
Hils på Willie - en herlig 2 år gammel jakt cocker spaniel
Dette er Willie (reg. Willy). Willie er en 2 år gammel jakt-cocker på ca. 12 kg. Han har et godt lynne, jobber godt med hodet, er svært utholdende og enormt glad.Jeg overtok Willie i vinter fra Østlandet. Willie og jeg har jobbet veldig mye med å "lande" han litt da han var svært voldsom av seg (ikke noe aggressivt, kun masse energi og glede).Vi er kommet dit i dag at han er blitt langt roligere, men det er fortsatt litt igjen. Han er blitt veldig førerorientert og vil være med på absolutt alt til enhver tid. Jeg pleier å beskrive han som at alt er helt fantastisk med han bortsett fra at han mangler noe sosial intelligens samt et stort snev av fomo (fear of missing out). Og disse to tingene ser jeg at jeg gjerne ikke får til å trene han noe særlig på. Mye kan være for at han er såpass orientert på meg, men også for at det er slik han er. Willie i noen korte setninger:-han er supersnill-han vil bare være sammen med alle han er glad i-han elsker å leke-han er veldig glad i buret sitt-han liker å kjøre bil-han lager veldig sjeldent lyd-han tåler fint å være hjemme alene på dagtid-han har aldri (mens jeg har hatt han) spist på noe eller ødelagt noe-han er grei med barn og elsker å leke med de-hun jobber hardt med nesen-han er veldig tillitsfull-han har blitt flink å svømme (lært seg de sist mnd.) og apporterer fra sjø og leverer fint fra seg-han går veldig fint løs, holder seg i nærheten og kommer på innkalling-han er hardfør og viser lite tegn til å trekke seg fra arbeidsoppgaver-han er dårlig på å vurdere fare, her er det full fart, så får det skje det som skjer-og en kunne skrevet mye, mye mere.... Jeg ser etter en som forstår rasen til å overta Willie. Den som er så heldig å få med seg Willie videre vil få en fantastisk hund, men også en hund som krever å bli sett og brukt riktig. Så til deg som ønsker å gi Willie et nytt hjem så vil jeg du sender meg en god beskrivelse av hvem du er, familiesituasjon, hva du/dere kan tilby Willie. Det er et klart krav at du bor i relativt grei kjøreavstand fra Bergen. Både jeg og oppdretter holder til i området og det er et klart krav fra meg om at Willie skal følges opp. Willie er registrert i NKK og har nettopp gjennomført helsesjekk.
Du vil motta en e-post når nye kjæledyr ankommer – helt gratis!